7 sökträffar som matchar

Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaÄr det sant?

Reklam

Avsnitt 2 av 6

Hur fungerar reklam? Och hur länge har reklam funnits? Nyhetsankaret Anna Ankare får veta varför man inte kan dricka läsk i tv hur som helst. Reportern Jenny Josefsson försöker bevisa att vi inte blir påverkade av reklam, men experten Nina Åkestam förklarar hur det egentligen ligger till.

Produktionsår:
2012
Utbildningsnivå:
Grundskola 4-6
Extramaterial
Arbetsmaterial finns
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - The conference 2014

Fånga publiken

Scott Cohen är grundare av distributionsföretaget The Orchard. Han pratar om hur vi ser på berättelser och information idag. Det råder stor konkurrens om publikens uppmärksamhet. Hans tips: portionera ut dina tankar bit för bit och låt din publik bli beroende av dig. Inspelat på Slagthuset i Malmö den 19 augusti 2014. Arrangör: Media evolution.

Produktionsår:
2014
Utbildningsnivå:
Högskola
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Att arbeta med Lean

Vad gör företaget effektivt?

David J Andersson är vd på Lean Kanban university och berättar om varumärkesbyggande. Vad är det som gör att vissa företag blir världsledande med sina märken och andra misslyckas totalt med att sälja sitt varumärke? Inspelat i Stockholm den 28 maj 2014. Arrangör: Dataföreningen kompetens.

Produktionsår:
2014
Utbildningsnivå:
Högskola
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Mediedagarna i Göteborg 2013

Artisters nya vägar i medierna

Har gammalmedia spelat ut sin roll för musikartister? Paneldebatt med Ametist Azorgdegan, musikjournalist, Joel Borg, Way Out West, Sarah Dawn Finer, artist, och Lina Thomsgård, PR-konsult. Moderator Jan Gradvall, kulturjournalist.

Produktionsår:
2013
Utbildningsnivå:
Högskola
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Mediedagarna i Göteborg 2013

Historieberättande i en digital värld

Simon Pont, varumärkesbyggare och författare, menar att vi nu befinner oss i en digital revolution där fakta allt mer blandas med fiktion. Historieberättande har alltid använts för att övertyga och entusiasmera. Det nya är den nya tekniken som möjliggör transmedial marknadsföring.

Produktionsår:
2013
Utbildningsnivå:
Högskola
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
LyssnaLärarrummet

Jonas Svedin

Avsnitt 24 av 28

Den då arbetslöse Jonas Svedin startade bloggen Ge grabben ett jobb, vilket resulterade i konkreta erbjudanden. År 2010 började han som lärare på Mittuniversitetets informations- och PR-program. Ett år senare röstade eleverna fram Jonas som Årets lärare.

Produktionsår:
2011
Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
LyssnaBildningsbyrån - ledarskap

Att twittra sig in i maktens korridorer

Avsnitt 9 av 20

Det är i de sociala medierna som de politiska partierna skall vinna sina väljare. Men hur ska partiledarna komma i kontakt med väljarna och dessutom vinna valet? Vilka partiledare regerar på nätet? Hur bygger de sina relationer? Vi möter mediestrateger som berättar om sociala medier, politik och demokrati.

Produktionsår:
2010
Utbildningsnivå:
Högskola
Beskrivning
Fråga oss