8 sökträffar som matchar

Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaÄr det sant?

Reklam

Avsnitt 2 av 6

Hur fungerar reklam? Och hur länge har reklam funnits? Nyhetsankaret Anna Ankare får veta varför man inte kan dricka läsk i tv hur som helst. Reportern Jenny Josefsson försöker bevisa att vi inte blir påverkade av reklam, men experten Nina Åkestam förklarar hur det egentligen ligger till.

Produktionsår:
2012
Utbildningsnivå:
Grundskola 4-6
Extramaterial
Arbetsmaterial finns
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaHur vet du det? - teckenspråkstolkat

Reklam

Avsnitt 4 av 5

Jenny fortsätter med sin vlogg. Hon ska ta reda på vad hundar äter. Men det är lättare sagt än gjort. Jenny får en massa reklamerbjudanden. Hunden Kjell berättar under kisspromenaden om olika typer av reklam. Men vilken reklam kan man tro på? Källkritikerna presenterar de fem källkritiska frågorna man kan ställa för att ta reda på om ett reklamerbjudande är pålitligt eller inte.

Produktionsår:
2017
Utbildningsnivå:
Grundskola F-3
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaHur vet du det?

Reklam

Avsnitt 4 av 5

Jenny fortsätter med sin vlogg. Hon ska ta reda på vad hundar äter. Men det är lättare sagt än gjort. Jenny får en massa reklamerbjudanden. Hunden Kjell berättar under kisspromenaden om olika typer av reklam. Men vilken reklam kan man tro på? Källkritikerna presenterar de fem källkritiska frågorna man kan ställa för att ta reda på om ett reklamerbjudande är pålitligt eller inte.

Produktionsår:
2016
Utbildningsnivå:
Grundskola F-3
Extramaterial
Arbetsmaterial finns
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Att arbeta med Lean

Vad gör företaget effektivt?

David J Andersson är vd på Lean Kanban university och berättar om varumärkesbyggande. Vad är det som gör att vissa företag blir världsledande med sina märken och andra misslyckas totalt med att sälja sitt varumärke? Inspelat i Stockholm den 28 maj 2014. Arrangör: Dataföreningen kompetens.

Produktionsår:
2014
Utbildningsnivå:
Högskola
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
LyssnaSkolministeriet

Skolan som pr-maskin

Avsnitt 20 av 47

Annonser, reklaminslag, utskick och lockbeten - svenska skolor satsar allt mer på marknadsföring i sin kamp om eleverna. Men hur påverkar det ungdomarnas val och skolornas utbud, ekonomi och kvalitét när alla försöker höras och synas mest? Och är det okej att erbjuda elever kontanter för att de ska börja på deras skola?

Produktionsår:
2013
Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Mediedagarna i Göteborg 2013

Artisters nya vägar i medierna

Har gammalmedia spelat ut sin roll för musikartister? Paneldebatt med Ametist Azorgdegan, musikjournalist, Joel Borg, Way Out West, Sarah Dawn Finer, artist, och Lina Thomsgård, PR-konsult. Moderator Jan Gradvall, kulturjournalist.

Produktionsår:
2013
Utbildningsnivå:
Högskola
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Mediedagarna i Göteborg 2013

Historieberättande i en digital värld

Simon Pont, varumärkesbyggare och författare, menar att vi nu befinner oss i en digital revolution där fakta allt mer blandas med fiktion. Historieberättande har alltid använts för att övertyga och entusiasmera. Det nya är den nya tekniken som möjliggör transmedial marknadsföring.

Produktionsår:
2013
Utbildningsnivå:
Högskola
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
LyssnaBildningsbyrån - ledarskap

Att twittra sig in i maktens korridorer

Avsnitt 9 av 20

Det är i de sociala medierna som de politiska partierna skall vinna sina väljare. Men hur ska partiledarna komma i kontakt med väljarna och dessutom vinna valet? Vilka partiledare regerar på nätet? Hur bygger de sina relationer? Vi möter mediestrateger som berättar om sociala medier, politik och demokrati.

Produktionsår:
2010
Utbildningsnivå:
Högskola
Beskrivning
Fråga oss