Biologi

(1115 program)

Biologins historiaDjur och naturEvolutionGenetik och genteknikKropp och hälsa

Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - PMS-dagen 2019

PMDS: Förekomst, symptom, uttryck och behandling

Torbjörn Bäckström har forskat på PMS och PMDS sedan tidigt 1970-tal. Här berättar han vad forskningen vet idag. Avslutning med frågor och svar. Inspelat den 28 maj 2019 på Göteborgs universitet. Arrangörer: föreningarna Bättre än de flesta och Mensen.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - PMS-dagen 2019

PMS! Få hjälp med KBT

Tänk på att PMS inte är ditt fel. Ta hjälp av din omgivning, du är inte ensam, säger psykologerna Ulrike Braun och Susanna Johansson och beskriver hur KBT kan bli hjälpmedlet. Avslutning med frågor och svar. Inspelat den 28 maj 2019 på Göteborgs universitet. Arrangörer: föreningarna Bättre än de flesta och Mensen.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaJack och jordens utveckling

Neandertalaren

Avsnitt 5 av 5

Jack har hamnat i museets stora sal om människans utveckling. En neandertalare har visst något att berätta, men sedan är det nog dags att försöka hitta tillbaka till klassen. Man kan ju inte bara vandra i väg så där även om man är rädd för att stå och prata inför klassen.

Produktionsår:
2016
Utbildningsnivå:
Grundskola F-3
Grundskola 4-6
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaMin demokrati

Emils personliga resa

Avsnitt 2 av 8

Emil, 13 år, är uppvuxen i en familj där det förekom missbruk och kriminalitet. Det ledde till att han själv började missbruka i väldigt unga år. Emils räddning blev Unga Kris - Kriminellas revansch i samhället - en förening där han engagerat sig och vill använda sina egna erfarenheter för att hjälpa andra. I dag ska han för första gången berätta sin så kallade "life story" inför en inbjuden publik.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Grundskola 7-9
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Vad är liv?

Arvet efter Erwin Schrödinger

Vad är liv? Den till synes enkla frågan formulerade den österrikiske fysikern och Nobelpristagaren Erwin Schrödinger i en bok som gavs ut 1944. Med Karl Sigmund, matematikprofessor från Wien och Dan Larhammar, biolog och preses för Kungliga vetenskapsakademien. I inledningen medverkar också Lars Hultman, vd för Stiftelsen för strategisk forskning. Inspelat den 20 maj 2019 på Scalateatern, Stockholm. Arrangör: Fri Tanke, Kungliga vetenskapsakademien och Stiftelsen för strategisk forskning.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Högskola
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaJack och jordens utveckling

Jägaren kommer

Avsnitt 4 av 5

Dinosaurierna är döda och allt är svart, kallt och svårt på jorden. Men Jack har vandrat vidare och får höra lite om livet efter katastrofen. Vad hände sen? En val, en häst, en fågel och en mammut har lite att berätta.

Produktionsår:
2016
Utbildningsnivå:
Grundskola F-3
Grundskola 4-6
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaBara vanligt vatten

Varmt och väldigt kallt

Avsnitt 4 av 5

Björndjur är så små att de bara kan ses i mikroskop. Men då ser de faktiskt ut som små nallar. Och de är tuffa. De klarar att leva både i is och i kokande vatten - och i rymden! Hör björndjuret berätta om sig själv och om vattnets olika former: fast, flytande och gas.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Grundskola F-3
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaTänk till talkshow

Är machokulturen dödlig?

Avsnitt 2 av 3

Stark, tyst och obrydd - det finns många förväntningar av hur killar ska vara och bete sig. Statistik visar att dubbelt så många unga killar som tjejer begår självmord. Vad kan det här bero på? Varför pratar inte killar om sina känslor? Och vad blir konsekvenserna av tystnaden? Tänk till talkshow gästar Almedalen för att prata om destruktivitet, machokultur och psykisk ohälsa. I slutet på programmet kan du se ett eftersnack med publiken på plats. Moderator: Utbildningsradions vd Sofia Wadensjö Karén.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Gymnasieskola
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Vår extraordinära hjärna

Tala med din hjärna

Psykiatern Åsa Nilsonne talar om hur man kan lära sig att förstå sin egen hjärna. Idag börjar vi förstå hur hjärnan påverkas av vårt sätt att använda den, och hur den nya kunskapen kan användas inom psykiatrin. Detta kastar också ljus över den eviga frågan över vad som är "normalt" och vad som är "sjukt". Inspelat den 22 november 2018 på Skandiabiografen i Stockholm. Arrangör: Fri tanke förlag.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaÄta löv och bajsa jord

Hur blir det jord?

Avsnitt 3 av 3

Det vi slänger i komposten blir jord, med hjälp av maskar och andra småkryp. Att kompostera är bra. Då matar man maskarna och det blir finfin jord. Det är viktigt, eftersom nästan allt vi äter har vuxit i jorden.

Produktionsår:
2017
Utbildningsnivå:
Förskola
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaJack och jordens utveckling

Efter meteoriter

Avsnitt 3 av 5

När Jack smitit från klassen och vandrat i väg stöter han på udda existenser från jordens utveckling. I dag är det lite extra spännande. Det är dinosaurierna som pratar! Mest brachiosaurusen från Jura. Trias, jura, krita - sedan dör världen igen, nästan.

Produktionsår:
2016
Utbildningsnivå:
Grundskola F-3
Grundskola 4-6
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaSexbyrån

Hur dejtar man på nätet?

Avsnitt 6 av 6

Om vett och etikett på nätet och vad man ska tänka på vid kontakt med främlingar. Dessutom diskuteras varför så många kollar på porr och vad porr egentligen är. Programledare: Zafire Vrba och Ebba Jonsson. Programmet är en förkortad version av Sexbyrån från 2013.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Grundsärskola
Gymnasiesärskola
Extramaterial
Arbetsmaterial finns
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaSexbyrån

Hur blir man ihop?

Avsnitt 5 av 6

Om att vara ihop. Vad gör man när man är ihop? Hur visar man uppskattning och hur tar man hänsyn till varandra i en relation? Programledare: Zafire Vrba och Ebba Jonsson. Programmet är en förkortad version av Sexbyrån från 2013.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Grundsärskola
Gymnasiesärskola
Extramaterial
Arbetsmaterial finns
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaSexbyrån

Vad händer med kroppen i puberteten?

Avsnitt 1 av 6

Om puberteten. Vad händer med kropp och känslor i puberteten? Ebba Jonsson och Zafire Vrba förklarar med hjälp av animationer hur kroppen förändras utanpå och inuti. I en dramatisering möter vi Selma som är sist i klassen med att få mens. Programmet är en förkortad version av Sexbyrån från 2013.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Grundsärskola
Gymnasiesärskola
Extramaterial
Arbetsmaterial finns
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaSexbyrån

Varför ska man använda kondom?

Avsnitt 4 av 6

Om säkrare sex. Hur skyddar man sig mot könssjukdomar och graviditet? Programledarna Zafire Vrba och Ebba Jonsson förklarar vad en könssjukdom är, hur en tjej kan bli gravid och begreppet säkrare sex. Vi besöker också en ungdomsmottagning och får gå i kondomskola. Programmet är en förkortad version av Sexbyrån från 2013.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Grundsärskola
Gymnasiesärskola
Extramaterial
Arbetsmaterial finns
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaSexbyrån

Hur känns det att vara kåt?

Avsnitt 3 av 6

Om sex. Hur känns det att vara kåt och hur onanerar man? Programledarna Zafire Vrba och Ebba Jonsson förklarar könens anatomi med hjälp av animationer. Det handlar också om ja- och nej-känslor och om att respektera sig själv och andra. Programmet är en förkortad version av Sexbyrån från 2013. .

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Grundsärskola
Gymnasiesärskola
Extramaterial
Arbetsmaterial finns
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaBara vanligt vatten

Vi älskar vatten

Avsnitt 3 av 5

Vatten är bostad åt många djur. Somliga bor i vattnet hela tiden, andra bara ibland. Vissa simmar på vattnet, och det finns faktiskt sådana som kan gå på vattnet också. Och så finns det pyttesmå djur. Så små att man måste ha mikroskop för att se dem. En del kallas för mikrober och de kan vara väldigt bra för oss människor.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Grundskola F-3
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaÄta löv och bajsa jord

Vem gör jord?

Avsnitt 2 av 3

Det är massor av jorddjur som bor i matjorden och som gör jord. Vilken tur! Det skulle bli skräpigt i naturen om ingen åt upp alla löv. Jord är hem för miljontals jorddjur.

Produktionsår:
2017
Utbildningsnivå:
Förskola
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaElin, Alvin och vuxenlivet

Sex

Sex är en självklar del av vuxenlivet men att prata om det brukar vara känsligt. Elin och Alvin besöker en sexshop och skaffar sig nya kunskaper.

Produktionsår:
2018
Utbildningsnivå:
Gymnasiesärskola
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUppdrag kroppen

Hud

Avsnitt 5 av 5

Nora, Eli och Pella undersöker hur känseln varierar på olika kroppsdelar. Animationerna visar hur huden är byggd och hänger ihop med kroppen. Vad händer när man blir bränd av solen? Barnläkare Helena Thulin förklarar.

Produktionsår:
2014
Utbildningsnivå:
Grundskola 4-6
Extramaterial
Arbetsmaterial finns
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaJack och jordens utveckling

Fram mot trias

Avsnitt 2 av 5

Jacks ensamma vandring på museet fortsätter. Var är han nu? På vinden? Eller är han i tidsåldrarna silur, devon, karbon och perm? Jordens utveckling går mot katastrof igen!

Produktionsår:
2016
Utbildningsnivå:
Grundskola F-3
Grundskola 4-6
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
LyssnaTisdagskollen

Vide + fjärliar = sant

Avsnitt 27 av 35

¿Jag har många favoriter, en av dom är dödskallesvärmare¿. 9-årige Vide berättar om små flygande vänner i alla möjliga tänkbara färger. Ett av hans största intressen är nämligen fjärilar.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Grundskola F-3
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaBara vanligt vatten

Vattnets kretslopp

Avsnitt 2 av 5

Det är samma sötvatten som går runt, runt över jordklotet. Vattnet flyttar på sig, det kallas kretslopp. Och det finns bara det här vattnet. Vi kan inte hämta vatten från någon annan planet.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Grundskola F-3
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Flora- och faunavård 2019

Hur man löser ett problem

Karl-Henrik Robèrt, professor vid Blekinge tekniska högskola, berättar om ramvillkoren för att hantera komplexa frågor och hållbarhet. Inspelat den 10 april 2019 på Statens lantbruksuniversitet, Uppsala. Arrangör: Artdatabanken, SLU.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Flora- och faunavård 2019

Invasiva arter med positiva effekter, myt eller verklighet?

Hotet från invasiva arter är allvarligt, men vad gör man när man står inför fullbordat faktum? Kan det finnas något positivt med en invasiv art? Åsa Strand, marinbiolog på IVL Svenska miljöinstitutet, berättar om ostronodlingar på västkusten. Inspelat den 10 april 2019 på Statens lantbruksuniversitet, Uppsala. Arrangör: Artdatabanken, SLU.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Flora- och faunavård 2019

Invasiva främmande arter, spridningens realitet

Barlastvatten i fartyg, grävmassor från vägbyggen, importerade trädgårdsplantor. Tre olika sätt för invasiva arter att sprida sig. Paneldiskussion med Henrik Ramstedt, Transportstyrelsen, Miriam Dovrén, Nya Eriksbo plantskola, och Johan Rydlöv, Trafikverket. Moderator är Britt-Marie Mattsson. Inspelat den 10 april 2019 på Statens lantbruksuniversitet, Uppsala. Arrangör: Artdatabanken, SLU.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Flora- och faunavård 2019

Prioritera invasiva främmande arter i naturvården

Snabbhet är viktigt i kampen mot invasiva växter. Nils Carlsson, Länsstyrelsen i Skåne, ser hur mycket växter som kommer in och hur snabba åtgärder både är billiga och effektiva. Inspelat den 10 april 2019 på Statens lantbruksuniversitet, Uppsala. Arrangör: Artdatabanken, SLU.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Flora- och faunavård 2019

Olika invasiva arter innebär olika mycket problem

De finns många invasiva arter, men riskerna skiljer sig mellan arter och mellan land och hav. Mikael Svensson, konsulent på Artdatabanken, håller fram rhododendron som exempel på en växt vi bör bekämpa. Inspelat den 10 april 2019 på Statens lantbruksuniversitet, Uppsala. Arrangör: Artdatabanken, SLU.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Flora- och faunavård 2019

Faster Agda och kampen mot invasiva arter

Mårdhunden är ett stort problem i Finland och skulle ha kunnat bli det i Sverige också. Mårdhundsprojektet har dock visat att det är möjligt att tillsammans med allmänheten bekämpa en invasiv art. Forskaren Fredrik Dahl från SLU berättar. Inspelat den 10 april 2019 på Statens lantbruksuniversitet, Uppsala. Arrangör: Artdatabanken, SLU.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Flora- och faunavård 2019

Att förutsäga det oförutsägbara

Invasionspotential och ekologisk effekt är självklara begrepp när Artdatabankens risklista får konkreta exempel. Naturvårdsexperten Mora Aronsson presenterar och Britt-Marie Mattsson ställer avslutande frågor om hur vi vanliga människor ska göra för att stå emot. Inspelat den 10 april 2019 på Statens lantbruksuniversitet, Uppsala. Arrangör: Artdatabanken, SLU.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Flora- och faunavård 2019

Risklistan, Artdatabankens uppdrag

Risklistan är Artdatabankens genomgång av vilka arter som kan ha negativ effekt på den biologiska mångfalden i Sverige. Malin Strand, docent på Artdatabanken, berättar om resultatet. Inspelat den 10 april 2019 på Statens lantbruksuniversitet, Uppsala. Arrangör: Artdatabanken, SLU.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Flora- och faunavård 2019

Invasiva främmande arters ekologi

Nyckelpigor är inte bara söta små insekter. Invasiva arter kan ge omfattande effekter på den biologiska mångfalden, berättar professor Helen Roy utifrån sin forskning i Storbritannien. Inspelat den 10 april 2019 på Statens lantbruksuniversitet, Uppsala. Arrangör: Artdatabanken, SLU.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaÄta löv och bajsa jord

Vad är jord?

Avsnitt 1 av 3

Jord är inte något dött gråbrunt som bara ligger där. Jord är levande. Där samarbetar växter och jorddjur. Ett jobb som gör vår mat både nyttig och frisk.

Produktionsår:
2017
Utbildningsnivå:
Förskola
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUppdrag kroppen

Skelett och muskler

Avsnitt 4 av 5

Nora, Eli och Pella testar lårmusklerna och hur de fungerar vid olika rörelser. Barnläkare Helena Thulin förklarar växtvärk och stukning.

Produktionsår:
2014
Utbildningsnivå:
Grundskola 4-6
Extramaterial
Arbetsmaterial finns
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Flora- och faunavård 2019

Det juridiska landskapet i en värld utan gränser

Anna Sandström, jurist på Naturvårdsverket, går igenom ansvarsområden och skyldigheter när arter invaderar fastigheter och marker. Vem gör vad när invasiva arter och djur väller in? Vilar ansvaret på länsstyrelse, kommun eller enskilda markägare? Inspelat den 10 april 2019 på Statens lantbruksuniversitet, Uppsala. Arrangör: Artdatabanken, SLU.

Produktionsår:
2019
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaJack och jordens utveckling

På väg mot silur

Avsnitt 1 av 5

Klassen är på studiebesök på museet. Jack vill visst inte göra uppgiften om jordens utveckling. Men vart tar han vägen? Man får väl inte gå omkring hur som helst på ett museum! Vad som helst kan hända. En meteorit kanske börjar prata. Jack träffar någon från prekambrium, kambrium och ordovicium.

Produktionsår:
2016
Utbildningsnivå:
Grundskola F-3
Grundskola 4-6
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
Titta100 frågor om sex

Kan en ha sex när en har mens?

Avsnitt 4

Psykologen och sexualupplysaren Reyhaneh Ahangaran svarar på frågan: "Kan jag ha sex när jag har mens?"

Produktionsår:
2016
Utbildningsnivå:
Grundskola 7-9
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
Titta100 frågor om sex

Hur frågar man om någon vill ha sex?

Avsnitt 13

Psykologen och sexualupplysaren Reyhaneh Ahangaran svarar på frågan: "Hur kan man fråga om någon vill ha sex med en?"

Produktionsår:
2016
Utbildningsnivå:
Grundskola 7-9
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
Titta100 frågor om sex

Hur kan en onanera?

Avsnitt 1

Psykologen och sexualupplysaren Reyhaneh Ahangaran svarar på frågan om hur en kan onanera.

Produktionsår:
2016
Utbildningsnivå:
Grundskola 7-9
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
Titta100 frågor om sex

Hur upptäcker man könssjukdomar?

Avsnitt 16

Psykologen och sexualupplysaren Reyhaneh Ahangaran svarar på frågan: "Hur vet jag om jag har en könssjukdom?"

Produktionsår:
2016
Utbildningsnivå:
Grundskola 7-9
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
Titta100 frågor om sex

Hur kan man introducera kondom?

Avsnitt 3

Sjuksköterskan Matias Garzon svarar på frågan: "Hur kan jag på ett schysst sätt introducera kondom?"

Produktionsår:
2016
Utbildningsnivå:
Grundskola 7-9
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
Titta100 frågor om sex

Hur vet en om en är homosexuell?

Avsnitt 17

Psykologen och sexualupplysaren Reyhaneh Ahangaran svarar på frågan: "Hur vet jag om jag är homosexuell?"

Produktionsår:
2016
Utbildningsnivå:
Grundskola 7-9
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
Titta100 frågor om sex

Hur har man analsex?

Avsnitt 10

Psykologen och sexualupplysaren Reyhaneh Ahangaran svarar på frågan: "Hur har man analsex?"

Produktionsår:
2016
Utbildningsnivå:
Grundskola 7-9
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
Titta100 frågor om sex

Hur har man oralsex?

Avsnitt 11

Psykologen och sexualupplysaren Reyhaneh Ahangaran svarar på frågan: "Hur har man oralsex?"

Produktionsår:
2016
Utbildningsnivå:
Grundskola 7-9
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
Titta100 frågor om sex

Är det okej att vänta med sex?

Avsnitt 7

Psykologen och sexualupplysaren Reyhaneh Ahangaran svarar på frågan: "Är det okej att vänta med sex?"

Produktionsår:
2016
Utbildningsnivå:
Grundskola 7-9
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
Titta100 frågor om sex

Normalt att tjejer har hår på magen?

Avsnitt 6

Psykologen och sexualupplysaren Reyhaneh Ahangaran svarar på frågan: "Är det normalt att tjejer har hår på magen?"

Produktionsår:
2016
Utbildningsnivå:
Grundskola 7-9
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
Titta100 frågor om sex

Är det normalt med olika stora bröst?

Avsnitt 20

Psykologen och sexualupplysaren Reyhaneh Ahangaran svarar på frågan: "Jag har olika stora bröst, är det normalt?"

Produktionsår:
2016
Utbildningsnivå:
Grundskola 7-9
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
Titta100 frågor om sex

Hur vet man att den andra vill ha sex?

Avsnitt 18

Psykologen och sexualupplysaren Reyhaneh Ahangaran svarar på frågan: "Hur vet man att den andra vill ha sex?"

Produktionsår:
2016
Utbildningsnivå:
Grundskola 7-9
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
Titta100 frågor om sex

Är det normalt med små bröst?

Avsnitt 23

Psykologen och sexualupplysaren Reyhaneh Ahangaran svarar på frågan: "Jag har nästan inga bröst alls, är det normalt?"

Produktionsår:
2016
Utbildningsnivå:
Grundskola 7-9
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
Titta100 frågor om sex

Kan man ha sex utan att vara kåt?

Avsnitt 24

Psykologen och sexualupplysaren Reyhaneh Ahangaran svarar på frågan: "Kan jag ha sex även fast jag inte är kåt?"

Produktionsår:
2016
Utbildningsnivå:
Grundskola 7-9
Beskrivning